Remont ja hooldus
Mida peaksin tegema, kui mu seade ei tööta?
Esmalt kontrolli, kas kasutad seadet vastavalt kasutusjuhendile. Kui seade siiski ei tööta, otsi üles ostu tõendav dokument ja too seade Telia esindusse. Endale sobivaima esinduse leiad siit.
Ostu tõendava dokumendi puudumisel ei saa saata seadet Telia kaudu remonti ja hooldusesse.
Telerite osas võta ühendust meie partneritega.
Samsung, LG, Philips telerid:
- Tallinnas: võta ühendust Speleta OÜ teeninduskeskusega telefoni 654 6543 või veebiaadressil www.speleta.ee. Telerite transpordi organiseerib Speleta OÜ.
- Tartus: võta ühendust Arwest OÜ kõnekeskusega telefonil 7 344 299. Telerite transpordi organiseerib Arwest OÜ.
- Mujal Eestis: pöördu Telia esindusse.
Sharp ja Hitachi telerid:
- võta ühendust Servisa ICT OÜ hooldusega telefonil (+372) 667 1796 või e-maili teel info@servisaict.ee lisades e-kirja sisuks: mudel, seerianumber, probleemi kirjeldus, võimalusel ostuarve koopia, nimi, aadress ja telefoni number. Transpordi organiseerib Servisa ICT OÜ.
Millal on seadme remonti andmine vajalik?
Remonti saada ainult rikkis seade ja/või lisatarvikud, mis on vajalikud puuduse määramiseks.
Kas seadme remont on tasuta või tasuline?
Kõrvaldame pretensioonide esitamise õiguse ajal ilmnenud puudused tasuta.
- Erakliendile on pretensioonide esitamise aeg 24 kuud alates ostu kuupäevast.
- Ärikliendi puhul sõltuvad garantiitingimused Telia ja tootja kokkuleppest. Täiendava info leiad Telia e-poest (seadmete tehniliste andmete juurest).
Telia ei kõrvalda pretensiooni esitamise õiguse ajal ilmnenud puuduseid tasuta, kui see on põhjustatud:
- seadmesse installeeritud tarkvara vigadest;
- seadme normaalsest kulumisest;
- seadme ebaõigest kasutamisest või hooldamisest (sh juhul, kui seadet on remontinud või hooldanud tootja poolt volitamata isik);
- seadme ja/või detaili seerianumbri, kontrollkleebise või markeeriva kleebise rikkumisest, vahetamisest või eemaldamisest;
- kliendile enne seadme ostmist Telia poolt teatavaks tehtud puudustest;
- välisteguritest, milleks loetakse muuhulgas äikest, nõuetele mittevastavat elektripinget ja elektripinge kõikumisi, niiskust, vedelikku, mehhaanilisi vigastusi vms.
Tugineme vastutuse määratlemisel tootja volitatud esindaja tehtavale ekspertiisile (diagnostikale). Kui diagnostika tulemusel selgub, et puudused on põhjustatud eelpool loetletud teguritest, kuid seadme remontimine on võimalik, siis on sul võimalus tellida tasuline remont. Vedeliku/niiskuskahjustusega ja/või mehaanilise vigastusega seade kuulub ka edaspidi remontimisele üksnes tasulises korras.
Seadmele tehtud diagnostika eest tuleb tasuda käsitlustasu, kui Telia ei ole vastutav seadmel ilmnenud puuduse kõrvaldamise eest ning seadme remontimine ei ole võimalik. Samuti tuleb tasuda käsitlustasu, kui seadmel ei tuvastata diagnostika tulemusel puudust ning seade vastab tootja tehnilistele nõuetele.
Diagnostika eest ei pea käsitlustasu maksma eraklient esimese kuue kuu jooksul alates ostu kuupäevast.
Diagnostika (puuduse tuvastamise) eest käsitlustasu*:
|
Hind km-ta |
Hind km-ga (kuni) |
Mobiiltelefonid, tavatelefonid |
16,66 |
20 |
IT põhiseadmed |
30 |
36 |
IT lisaseadmed |
13,33 |
16 |
Audiovideo põhiseadmed |
48,33 |
58 |
Audiovideo muud seadmed |
30 |
36 |
*Rakendamise kord on sätestatud „Seadmete remondi- ja hooldustingimustes“
Kui sa ei nõustu Telia seisukohaga, tuleb sul tõendada seda, et:
- tegemist on puudusega (lepingutingimustele mittevastavusega);
- puudus või selle põhjus eksisteeris seadme üleandmise hetkel;
- Telia on puuduse eest vastutav.
Esimese 6 kuu jooksul ilmnenud puuduste korral peab eraklient tõendama, et:
- tegemist on puudusega (lepingutingimustele mittevastavusega);
-puudus või selle põhjus ilmnes esimese 6 kuu jooksul (klient pöördus Telia poole esimese 6 kuu jooksul).
Kui Telia on andnud seadmele müügigarantii, siis tagame puuduste kõrvaldamise kooskõlas müügigarantii tingimustes tooduga.
Kui kaua võtab aega seadme remont?
Diagnostikale ja remondile kuluv aeg sõltub puudusest, kuid tavaliselt ei ületa see 14 kalendripäeva. Remondiaja olulisest pikenemisest teavitame sind kindlasti.
Mis saab siis, kui seade on juba mitmendat korda remondis?
Kui viga hakkab korduma ja ei ole kõrvaldatav, siis seade asendatakse või hüvitatakse. Seadusest tulenevalt ei ole remondikordade arvule piiranguid seatud, kuid üldjuhul seade asendatakse või hüvitatakse sama vea kolmandal ilmnemiskorral.
Kas andmed säilivad remondi käigus?
Remonditööde eripära tõttu (näiteks tarkvara ülekirjutamine) ei saa tagada seadmes (sh tava-/mobiiltelefon, laua-/sülearvuti, foto-/videokaamera, mälukaart, väline kõvaketas, MP3-mängija jne) oleva informatsiooni ja muude andmete (sh dokumendid, nimekirjad, numbrid, aadressid, pildid, tarkvara, muusika jne) ning peale seadme ostmist tehtud seadistuste säilimist remonditööde käigus. Seetõttu on oluline, et sa teeksid enne seadme remonti toomist kõikidest andmetest teisele andmekandjale varukoopia.
Kui see on tehniliselt võimalik, saad sa eraldi tasu eest tellida seadmes olevatest andmetest varukoopia tegemise, mille võimalikkusest või selle puudumisest teavitatakse sind peale diagnostika tegemist. Varukoopia tegemise tasu sõltub seadmest ja seadmes olevate andmete mahust, mis lepitakse sinuga kokku peale diagnostika tegemist.
Varukoopia tellimise soov esita Teliale samaaegselt seadme remonti toomisel.
Remondi puhul taastab Telia tasuta ainult seadme ostmisel komplekti kuulunud originaaltarkvara ning seda vaid juhul, kui annad remonti toomisel kaasa originaaltarkvara CD-plaadid.
Ma ei oska seadet kasutada.
Proovi leida abi kasutusjuhendist. Kui sa ei leia kasutusjuhendit üles, siis leiad selle Telia e-poest.
Ametlikud hoolduspartnerid
Tootja |
Infoliin |
Ametlikud hoolduspartnerid |
Apple |
800 0044 333 (inglise keeles) |
Klaar OÜ, Tartu mnt. 50a, Tallinn, tel 618 0099 Servisa ICT OÜ Mustamäe tee 55, Tallinn, tel 667 1796 |
Dell |
800 2240 (inglise või vene keeles) ProSupport garantii korral: 800 2226 (inglise või vene keeles) |
MAX123 Siduri 3, Tallinn, tel 699 0699 Servisa ICT OÜ Mustamäe tee 55, Tallinn, tel 667 1796 |
Fujitsu-Siemens |
627 2300 |
AS Fujitsu Estonia, Akadeemia tee 21/4, Tallinn, tel 6519900 |
HP |
686 8880 E-R 9.00-17.00 - Ainult eesti keeles. HP tooted ja teenused, konsultatsioon, üldised küsimused |
Äriklassi seadmed: AS Fujitsu Estonia, Akateemia tee 21/4, Tallinn tel 6519972, e-post: KT@ee.fujitsu.com |
HTC |
|
TSC volitatud hoolduskeskus, Pärnu mnt. 139C, Tallinn, tel 640 5074 |
LG (mobiil) |
800 9990 (tööpäeviti 9.00-17.00) |
TSC volitatud hoolduskeskus Pärnu mnt. 139C, Tallinn, tel 640 5074 |
LG (TV) |
654 6543 |
Speleta OÜ, Akadeemia tee 20, Tallinn, tel 654 6543 |
Nokia |
Kliendituge Eestis ei ole |
MTTC Eesti OÜ, Sepise 10, Tallinn, tel 601 8073 |
Philips (TV) |
|
Speleta OÜ, Akadeemia tee 20, Tallinn, tel 654 6543 |
Panasonic (TV) |
|
Panaservice OÜ, Liimi 1, Tallinn, tel 699 7000 |
Samsung (mobiil) |
800 7267 (tööpäeviti 9.00-18.00) |
TSC volitatud hoolduskeskus, Pärnu mnt. 139C, Tallinn, tel 640 5074 |
Samsung (TV) |
800 7267 (tööpäeviti 9.00-18.00) |
Speleta OÜ, Akadeemia tee 20, Tallinn, tel 654 6543 |
Sony Electronics (IT, AV) |
654 3484 (tööpäeviti 9.00-17.30) |
Sony Center, Endla tn. 45 Tallinn, tel 66 505 66 |
Sony (mobiil) |
Kliendituge Eestis ei ole |
MTTC Eesti OÜ, Sepise 10, Tallinn, tel 601 8073 |
Xiaomi
|
|
TSC volitatud hoolduskeskus, Pärnu mnt. 139C, Tallinn, tel 640 5074 |